VEEL GESTELDE VRAGEN

Het komt voor dat de stofzak knapt.

Dit heeft de volgende oorzaken:

1. niet originele stofzak

2. vocht

3. bouw-en of fijnstof, hierdoor raakt de zak verstopt en zal de zak op de zwakste plek kunnen knappen.

De garantie op de NILFISK stofzuigers zijn verschillend per type. 
Hieronder vindt u een overzicht van de huidige modellen en de stofzuigers die nog niet heel erg lang geleden in ons assortiment hebben gezeten.

Type stofzuiger Garantietermijn

Elite, Extreme, Power, King, Select, alle types 5 jaar 
GM80, GD930, Business, Family, cdnf, cdnb alle types 3 jaar
Action, Action Plus, Coupe, Coupe Neo, Bravo, GM6x, Compact, UZ934, Viking GD110, alle types 2 jaar

Wanneer uw stofzuiger binnen de gestelde garantietermijn onverhoopt stuk gaat kunt u deze tezamen met uw aankoopsbewijs terugbrengen naar de dealer waar u de machine heeft gekocht. Zij zullen de machine opsturen naar ons.

Wij zullen de machine repareren en zo spoedig als mogelijk retour sturen naar uw dealer. Er wordt géén garantie gegeven op slijtageonderdelen. De garantie vervalt bij verkeerd gebruik (bijv.schade door zand, puin en bij een verstopte slang/buis) en/of bij toepassing van een consumentenmachine voor professioneel gebruik.

Selectra Nilfisk Service is het geautoriseerde reparatiebedrijf voor Nilfisk Stofzuigers

Het streven is om een reparatie binnen 2 werkdagen retour te sturen. Uitgezonderd vakantieperiodes!

Mocht een machine niet aan de garantievoorwaarden voldoen, dan volgt een offerte, mits er een maximum reparatiebedrag bekend is. meer info!

Het aanbieden van reparaties dient altijd via verzending te geschieden. 
De verzendkosten zijn voor rekening van het bedrijf dat de stofzuiger verkocht heeft, tenzij het een internetbedrijf betreft, dan zijn de kosten voor de klant zelf.

Als de reparatie onder garantievoorwaarden hersteld wordt dan zijn er verder geen kosten aan de reparatie verbonden en wordt de reparatie op kosten van nilfisk retour gestuurd.

De stofzuiger moet deugdelijk verpakt worden, daar nilfisk geen verantwoordelijkheid neemt voor vervoersschade door verkeerde verpakking.
Verpakkingen die bij aankomst beschadigd zijn, worden door ons geweigerd.

Ongefrankeerde -en/of rembourszendingen worden niet door Selectra geaccepteerd, dit altijd in overleg. Neem hiervoor contact op met een van de medewerkers.

Onderdelen die aanslijtage onderhevig zijn (zuigmonden, slangen, borstels etc.) kennen 1 jaar fabrieksgarantie op fabrieksfouten, niet op slijtage en/of verkeerd gebruik.

Selectra Nilfisk Service is het geautoriseerde reparatiebedrijf voor Nilfisk Stofzuigers

Het aanbieden van reparaties dient altijd via verzending te geschieden. 
De verzendkosten zijn voor de klant zelf.

Wanneer uw stofzuiger buiten de gestelde garantietermijn stuk gaat dan kunt u de machine terugbrengen naar de dichtsbijzijnde NILFISK dealer. Zij zullen de machine opsturen naar Selectra alwaar onderzocht wordt wat er met de machine aan de hand is. Na onderzoek wordt een offerte naar de dealer gestuurd. De dealer zal vervolgens contact met u opnemen. Wanneer u vindt dat de reparatiekosten te hoog zijn en u besluit dat de machine niet gerepareerd hoeft te worden dan zal Selectra te allen tijden toch onderzoekskosten (€ 15,- excl. BTW) en verzendkosten (€ 6,50 excl. BTW tot 10 kg en € 11,09 excl. BTW tussen de 10 kg en 30 kg) in rekening brengen.

Wanneer u de offerte wel accepteert dan vervallen automatisch de onderzoekskosten. De verzendkosten zijn wel voor uw rekening. NILFISK is niet aansprakelijk voor de eventuele (extra) administratie kosten die een dealer aan u berekend. Bespreek dit vooraf met uw dealer!

De stofzuiger moet deugdelijk verpakt worden, daar nilfisk geen verantwoordelijkheid neemt voor vervoersschade door verkeerde verpakking.
Verpakkingen die bij aankomst beschadigd zijn, worden door ons geweigerd.

Ongefrankeerde -en/of rembourszendingen worden niet door Selectra geaccepteerd, dit altijd in overleg. Neem hiervoor contact op met een van de medewerkers.

Checklist Nilfisk stofzuigers

Meest voorkomende oorzaken van niet werkende Nilfisk stofzuigers:

  1. Verstopte slang
  2. Verstopte filters
  3. Snoerbreuk
  4. Oorzaken per machine / serie

Hoe te testen en eventueel op te lossen

Belangrijk: Vraag altijd aan de klant de complete stofzuiger aan te leveren inclusief slang!

1. Verstopte slang

Vraag altijd aan de klant de slang mee te sturen bij klachten zoals uitvallen tijdens het zuigen.

 

Werkt de machine nog maar zuigt deze slecht, koppel de slang dan af, zuigt de machine dan wel goed dan is de slang verstopt.

 

Een verstopte slang is ook te horen, de machine maakt dan een ander geluid en zal hoger in het toerental draaien.

 

Werkt de machine niet meer, test dan de slang op een andere machine. Het kan namelijk tot 48u duren voordag de machine (temperatuurbeveiliging) weer inschakelt

 

2. Verstopte Filters

Controleer de filters achter de stofzuigerzak en aan de achter- of bovenkant van de stofzuiger. Verwijder de filters en schakel de machine in, zuigt de machine dan goed dan dienen er nieuwe filters geplaatst te worden. Eventuele Zakfilters (stof) ook controleren!

 

3. Snoerbreuk

Een snoerbreuk is niet altijd te constateren. Alleen een visuele test is dan mogelijk.

Controleer het snoer op beschadigingen, beweeg de stekker, schakelt de machine op een bepaald moment (tijdens het bewegen met het snoer) wel in dan is er een snoerbreuk aanwezig. De machine dient dan ter reparatie aangeboden te worden.

 

4. Oorzaken per machine / serie

1. GM / King Serie, meest voorkomende oorzaak, snoerbreuk

Snoer rolt vanzelf op of snoer kan helemaal niet meer opgerold worden.

Snoerhaspel dient vervangen te worden.

 

2. Coupe / Coupe Neo Serie / GM60 GO GO+ Compact

Print defect of aansluiting aan motor defect

Machine dient ter reparatie aangeboden te worden.

 

3. Power Serie

Snoerbreuk, snoer rolt vanzelf terug, machine dient ter reparatie aangeboden te worden

Machine hapert / valt uit, print defect, machine dient ter reparatie aangeboden te worden.

 

4. Extreme Serie

Machine kan niet meer aan/uit gezet worden met de knop op de machine.

Schakelaar en/of electronica dient vervangen te worden

Machine reageert niet meer op de afstandsbediening, batterij vervangen of pistoolgreep vervangen.

Controleren of er geen parkeerclip achter in het handvat is achtergebleven i.v.m. de parkeerschakelaar. (deze schakelaar schakelt de machine uit)

 

5. Bravo Serie

Toerental wisselt, print dient vervangen te worden

Machine reageert niet op de aan/uit schakelaar. Schakelaar, print of motor dient vervangen te worden, machine dient ter reparatie aangeboden te worden.

 

6. Elite Serie

Machine reageert niet meer op de pistoolgreep, batterijen testen / vervangen.

Machine valt uit onder het zuigen, pistoolgreep testen / vervangen.

Display op machine hapert, print dient vervangen te worden.

Machine dient ter reparatie aangeboden te worden.

 

7. Thor Eco / VP300

Snoerbreuk, snoer dient vervangen te worden

Schakelaar defect, schakelaar vervangen.

 

8. GD1000 / Familiy / Business

Snoerbreuk, snoer vervangen

Schakelaar defect, schakelunit vervangen

Bij brandlucht motor vervangen.

 

9. GM80 / GA90

Snoerbreuk, snoer vervangen.

Bij brandlucht motor vervangen

 

10. Familiy+ / Business+ NB NF VP600

Snoerbreuk, snoer vervangen

Bij brandlucht motor vervangen

 

11. Nilfisk Handy

Slechte zuigkracht, accu defect

Aan / uit schakelaar defect

Laadadapter defect

 

12. Nilfisk Handy 2 in 1
Machine valt uit na enkele seconden
Rolborstel vervuild, reinigen
Laadadapter defect, lampje brand niet tijdens laden

Chat openen
Stel u vraag
Hallo,
Kunnen we je helpen?